fbpx

Activerende (digitale) werkvormen

Hoe is een goede werkvorm opgebouwd? En hoe kan deze met een digitaal element nóg beter worden?

Waar moet een goede activerende werkvorm volgens jou aan voldoen? Hoe is zo’n werkvorm opgebouwd? Welke activerende werkvormen kennen en gebruiken collega’s? Als docent heb je in de loop der jaren een heel arsenaal aan activerende werkvormen opgebouwd. Deze activerende werkvormen zijn stuk voor stuk nuttig bij het leren. Zijn er misschien nog meer of betere werkvormen? In deze module leer je van en mét collega’s welke activerende werkvormen er zijn en hoe je deze met een digitaal element nóg beter kunt maken. 

 

Aan het einde van deze module kan de docent:

  • Het TPACK-model bij het uitwerken van een activerende werkvorm gebruiken
  • Elementen van een goede activerende werkvorm herkennen
  • Zelf activerende werkvormen met behulp van technologie selecteren en verrijken
  • Eén activerende werkvorm voor de eigen lespraktijk uitwerken

“Activerende (digitale) werkvormen” is vormgegeven als een module, zo zorgen we voor de meest duurzame ontwikkeling. Docenten gaan, in meerdere bijeenkomsten, samen aan de slag en vertalen de theorie naar hun eigen dagelijkse praktijk. Dit thema kan ook in een aangepaste vorm worden aangeboden. Bijvoorbeeld als workshop, losse training of als onderdeel van een studiedag. 

Benieuwd hoe wij u kunnen ondersteunen, neem contact met ons op.

Meer over dit thema