Waarom werd je in vredesnaam ook alweer docent?

In aflevering 17 van onze podcast voor docenten, Dit gaat van jullie eigen tijd af, dagen we docenten uit om te bezinnen en zich af te vragen waarom ze doen wat ze doen. Waarom, omdat het docenten helpt én energie geeft.

Waar summatief toetsen vaak het eindpunt van het leren is, is formatief toetsen het beginpunt. In deze laatste aflevering voor de zomervakantie spreek ik met Felmen Schinkel over Formatief Evalueren. We spreken over de verschillende fasen, over ‘dezelfde taal spreken’ en over de meerwaarde. Formatief gaan evalueren hoeft niet te betekenen dat de hele school en het hele onderwijs op de kop moet. Iedere docent kan morgen al een eerste stapje zetten. 

Luisteren kan via deze link: https://soundcloud.com/user-763484318/formatiefevalueren
Of via de speler hieronder.

 

In de podcast Dit gaat van jullie eigen tijd af helpt Academy4Learning docenten om tussen alle vernieuwende bomen een beetje zicht te houden op het onderwijskundige bos. Om de week, op donderdag, verschijnt een nieuwe aflevering. In iedere aflevering staat één onderwerp centraal. Onderwerpen zijn bijvoorbeeld feedback geven, pesten, gepersonaliseerd leren, mediawijsheid en differentiëren.

Nog een aflevering luisteren, of je abonneren op onze kanalen kan via: [SoundCloud], [Apple Podcast], [Spotify] of [Stitcher].

Benieuwd hoe wij u kunnen ondersteunen, vraag een gratis adviesgesprek aan.

Meer over dit thema

Podcast

Een pleidooi voor optimisme

In aflevering 23 van onze podcast voor docenten, Dit gaat van jullie eigen tijd af, onderzoeken we wat we leerlingen en studenten mee willen geven. Hoe zwaar de afgelopen periode was? Of hoeveel veerkracht we samen toonden?

Naar artikel »
Podcast

Feedback op je lessen

In aflevering 22 van onze podcast voor docenten, Dit gaat van jullie eigen tijd af, onderzoeken we het belang van feedback op je lessen en dan met name leerlingfeedback.

Naar artikel »