fbpx

Goede feedback is geen advies. En ook geen compliment.

In aflevering 3 van onze podcast voor docenten, Dit gaat van jullie eigen tijd af, geven je niet het zoveelste rijtje feedbackvuistregels, maar brengen feedback echt naar het klaslokaal. Hoe help je leerlingen vooruit en hou je het tegelijkertijd ook nog werkbaar voor jezelf?

Feedback geven aan leerlingen is het thema van aflevering 3. We geven je niet het zoveelste rijtje vuistregels, maar brengen feedback echt naar het klaslokaal. Hoe help je leerlingen vooruit en hou je het tegelijkertijd ook nog werkbaar voor jezelf?

UniC-docente Caroline Verlee is onze gast en expert. Hadewych Derksen leest de column voor.

Luister deze podcast via:

Je kan je abonneren op deze podcastkanalen, dan krijg je automatisch een melding wanneer er een nieuwe podcast verschijnt.

 

Benieuwd hoe wij u kunnen ondersteunen, neem contact met ons op.

Meer over dit thema

gymles
Blog

‘Elke leerling moet zich competent kunnen voelen’

Falen omdat je valt of een hoge score omdat je… scoort. De ene leerling heeft meer aanleg voor de vaardigheden in de gymles dan de ander. Met een formatieve aanpak beoordeelt LO-docent Jan-Mark Janmaat van het Spaarne College in Haarlem tegenwoordig op ontwikkeling, inzet en proces in plaats van prestatie en product. Samen met Academy4Learning wil hij formatief handelen schoolbreed invoeren.

Naar artikel »