fbpx

Formatief evalueren met RTTI (inspiratiesessie)

RTTI is een zeer geschikt hulpmiddel om áchter het cijfer van de leerling te kijken en een completer en rijker beeld van de leerling te krijgen.

RTTI is een van meest gebruikte taxonomieën in het voortgezet onderwijs. Het is een zeer geschikt hulpmiddel om áchter het cijfer van de leerling te kijken en een completer en rijker beeld van de leerling te krijgen. Daarnaast gebruiken veel scholen het methode-onafhankelijke dashboard RTTI-online, dat alle informatie bundelt voor formatieve evaluatie in de vakgroep en voor het monitoren en verbeteren van de onderwijskwaliteit. 

In deze inspiratiesessie wordt het hele docententeam meegenomen in de meerwaarde van RTTI in de dagelijkse onderwijspraktijk. Aan de hand van praktische voorbeelden en de theorie achter RTTI, werk je met het team toe naar een gemeenschappelijke taal over leren. In de interactieve sessie staat centraal hoe RTTI een bijdrage levert aan het formatief handelen in de school. Het doel van de sessie is het geven van een positieve impuls, het voorzien van inspirerende voorbeelden en een aanzet voor een gemeenschappelijke taal. Na de inspiratiesessie starten de vakgroepen doorgaans met een module om concreet in de praktijk aan de slag te gaan.

Deze inspiratiesessie kan zowel op locatie als online worden aangeboden. 

Inspiratiesessies duren één uur. Iedere docent kan deelnemen, ongeacht het startniveau. 

Benieuwd hoe wij u kunnen ondersteunen, neem contact met ons op.

Meer over dit thema