fbpx

Hybride onderwijs; lesgeven vanuit leeractiviteiten

Van volledig online onderwijs naar een hybride vorm: een variant waarbij een deel van de leerlingen in de klas zit en het andere deel in de online les.

Van volledig online onderwijs naar een hybride vorm: een variant waarbij een deel van de leerlingen in de klas zit en het andere deel in de online les. Het effectief en efficiënt vormgeven van een hybride les is een uitdaging, maar zeker niet onhaalbaar. Door je les te benaderen als een verzameling van leeractiviteiten kun je als docent weloverwogen keuzes maken in wat je online en wat je offline aan bod laat komen. Daarnaast zijn er werkvormen om zo’n hybride les mogelijk te maken. In deze module ga je daarom aan de slag met hybride onderwijs waarbij leeractiviteiten als basis dienen. Je leert van voorbeelden en krijgt praktische tips van de trainer én collega’s. Daarnaast kijk je kritisch naar je eigen lessen en ontwikkel je een hybride vorm die past bij jouw onderwijs en leerlingen.

Aan het einde van deze module weet de docent:

  • Welke leeractiviteiten er te onderscheiden zijn
  • Welke leeractiviteiten goed passen bij het online gedeelte van de  les en welke passen bij het fysieke gedeelde van de les
  • Welke werkvormen je kunt gebruiken om een hybride les te geven inclusief tips voor het praktisch vormgeven ervan
  • Hoe je een (hybride) les kunt vormgeven aan de hand van leeractiviteiten

“Hybride onderwijs; lesgeven vanuit leeractiviteiten” is vormgegeven als een module, zo zorgen we voor de meest duurzame ontwikkeling. Docenten gaan, in meerdere bijeenkomsten, samen aan de slag en vertalen de theorie naar hun eigen dagelijkse praktijk. Dit thema kan ook in een aangepaste vorm worden aangeboden. Bijvoorbeeld als workshop, losse training of als onderdeel van een studiedag. 

Vragen of advies?
Neem contact op met onze adviseurs via advies@academy4learning.nl of vul het onderstaande formulier in. 

Benieuwd hoe wij u kunnen ondersteunen, neem contact met ons op.

Meer over dit thema