fbpx

RTTI-toets ontwikkelen en klaarzetten (1)

Goede toetsen verschaffen je als docent waardevolle informatie over het leerproces van je leerlingen. Deze informatie kun je inzetten om leerlingen van feedback en strategieën te voorzien of je onderwijs op aan te passen.

Goede toetsen verschaffen je als docent waardevolle informatie over het leerproces van je leerlingen. Deze informatie kun je inzetten om leerlingen van feedback en strategieën te voorzien of je onderwijs op aan te passen. In deze module ondersteunt een expert de (vak)groep bij het ontwikkelen van zo’n informatierijke en goede toets, waarin verschillende cognitieve niveaus (RTTI) aan bod komen. Huidige toetsen worden kritisch bekeken en eventuele hiaten in de toets worden aangevuld. Het doel van deze module is een toets voor de lesgroep die ingezet kan worden voor de formatieve evaluatie en wordt klaargezet in het online dashboard RTTI-online. 

Aan het einde van de module:

  • Kun je uitleggen wat het belang is van een informatierijke en een goede toets met oog voor de vier cognitieve niveaus
  • Kun je bestaande toets coderen met de vier cognitieve niveaus RTTI
  • Kun je – samen met collega’s – toetsvragen maken op verschillende cognitieve niveaus
  • Kun je een toetsmatrijs klaarzetten in het vakoverstijgende platform RTTI-online

“RTTI-toets ontwikkelen en klaarzetten (1)” is vormgegeven als een module, zo zorgen we voor de meest duurzame ontwikkeling. Docenten gaan, in meerdere bijeenkomsten, samen aan de slag en vertalen de theorie naar hun eigen dagelijkse praktijk. Dit thema kan ook in een aangepaste vorm worden aangeboden. Bijvoorbeeld als workshop, losse training of als onderdeel van een studiedag. 

Benieuwd hoe wij u kunnen ondersteunen, neem contact met ons op.

Meer over dit thema