
Blended learning
Blended learning is een vorm van onderwijs waarbij fysiek en digitaal onderwijs worden gecombineerd. Hierbij worden de voordelen van fysiek én digitaal onderwijs op didactische
Academy4Learning ondersteunt scholen en docenten op het gebied van didactiek, pedagogiek en digitale geletterdheid. Op deze pagina zoomen we verder in op onze (scholing)thema’s. Klik op een voor ons aanbod én meer informatie over het betreffende thema.
Blended learning is een vorm van onderwijs waarbij fysiek en digitaal onderwijs worden gecombineerd. Hierbij worden de voordelen van fysiek én digitaal onderwijs op didactische
De rol die technologie speelt in je lessen: dat is digitale didactiek. Technologie ondersteunt je lessen en doelen steeds meer, maar hoe maak je hier
Technologie krijgt een steeds grotere rol in het onderwijs. Een digitaal geletterde docent weet hoe hij moet omgaan met technologie én hoe hij het voor
Feedback helpt ons leren. Feedback is een krachtig middel om te groeien, voor iedereen. Voor leerlingen, studenten en zeker ook voor docenten. Benieuwd hoe wij
Formatief handelen is inzicht geven waar je leerlingen staan en ze ondersteunen bij het zetten van een doelgerichte vervolgstap. Benieuwd hoe wij u kunnen ondersteunen,
Bij gepersonaliseerd leren wordt het onderwijs (deels) aangepast om optimaal aan te sluiten bij individuele leerlingen en studenten. Hóe en in hoeverre het onderwijs wordt
Hoe zorg je ervoor dat het gesprek met leerlingen meer gaat over het leerproces, dan over de administratie? Het klinkt misschien eenvoudig, maar dat kun
Het motiveren van leerlingen en studenten is een belangrijk thema. Zeker nu we meer van hen vragen en hen meer eigenaarschap geven. Benieuwd hoe wij
Hoe blijf je als docent groeien? Hoe blijf je groeien als professional en als persoon?
RTTI wordt gebruikt om de cognitieve niveaus van leren inzichtelijk in kaart te brengen: reproductie, training, transfer en inzicht. Kortom, RTTI toont waarom de ene
De traditionele rollen in het onderwijs verschuiven langzaam. De positie van de docent verschuift van vóór de (hele) klas naar naast de individuele leerling en