Thema's

Academy4Learning ondersteunt scholen en docenten op het gebied van didactiek, pedagogiek en digitale geletterdheid. Op deze pagina zoomen we verder in op onze (scholing)thema’s. Klik op een voor ons aanbod én meer informatie over het betreffende thema. 

(Professionele) groei

Hoe blijf je als docent groeien? Hoe blijf je groeien als professional en als persoon? Vol vertrouwen professionaliseren in het onderwijs Van losse training tot

Naar thema »
Onze methode

Digitale didactiek

Digitale didactiek is de rol die technologie speelt in je lespraktijk. Bij digitale didactiek wordt technologie ingezet als ondersteuning op je didactisch handelen. Hiermee wordt

Naar thema »
Onze methode

Feedback

Feedback helpt ons leren. Feedback is een krachtig middel om te groeien, voor iedereen. Voor leerlingen, studenten en zeker ook voor docenten.  Vol vertrouwen professionaliseren

Naar thema »

Formatief evalueren

Waar summatief toetsen vaak het eindpunt van het leren is, is formatief toetsen het beginpunt. Vol vertrouwen professionaliseren in het onderwijs Van losse training tot

Naar thema »
Onze methode

Gepersonaliseerd leren

Bij gepersonaliseerd leren wordt het onderwijs (deels) aangepast om optimaal aan te sluiten bij individuele leerlingen en studenten. Hóe en in hoeverre het onderwijs wordt

Naar thema »

Hybride onderwijs

Bij hybride onderwijs wordt het onderwijs deels fysiek en deels online verzorgd.  Vol vertrouwen professionaliseren in het onderwijs Van losse training tot compleet ontwikkeltraject, op

Naar thema »

Motivatie

Het motiveren van leerlingen en studenten is een belangrijk thema. Zeker nu we meer van hen vragen en hen meer eigenaarschap geven.  Vol vertrouwen professionaliseren

Naar thema »
Onze methode

RTTI

RTTI wordt gebruikt om de cognitieve niveaus van leren inzichtelijk in kaart te brengen: reproductie, training, transfer en inzicht. Kortom, RTTI toont waarom de ene

Naar thema »
Onze methode

Van docent naar coach

De traditionele rollen in het onderwijs verschuiven langzaam. De positie van de docent verschuift van vóór de (hele) klas naar naast de individuele leerling en

Naar thema »

Vol vertrouwen professionaliseren in het onderwijs

Van losse training tot compleet ontwikkeltraject, op maat voor een zo hoog mogelijk rendement. Direct toepasbaar in de lespraktijk, voor een lerende cultuur op school