Feedback op je lessen

In aflevering 22 van onze podcast voor docenten, Dit gaat van jullie eigen tijd af, onderzoeken we het belang van feedback op je lessen en dan met name leerlingfeedback.

Wat is het belang van feedback op je lessen? En dan met name leerlingfeedback? Is leerlingfeedback eigenlijk wel valide? (Immers, wat weten zij van jouw achterliggende didactische keuzes?) En hoe méét je feedback. We spreken hierover met Hannah Bijlsma, onderwijsonderzoeker (PhD) aan de Universiteit Twente. Haar onderzoek gaat over leerlingpercepties van leskwaliteit en met meten van effectief leraarsgedrag (PO/VO/SO). Aflevering 22 van Dit gaat van jullie eigen tijd af gaat over Feedback op je Lessen. Of, wat korter door de bocht: hoe maakt feedback jou een betere leraar of docent?

Luisteren kan via deze link: https://soundcloud.com/user-763484318/22-feedback-op-je-lessen
Of via de speler hieronder.

In de podcast Dit gaat van jullie eigen tijd af helpt Academy4Learning docenten om tussen alle vernieuwende bomen een beetje zicht te houden op het onderwijskundige bos. In iedere aflevering staat één onderwerp centraal. Onderwerpen zijn bijvoorbeeld feedback geven, pesten, gepersonaliseerd leren, mediawijsheid en differentiëren.

Nog een aflevering luisteren, of je abonneren op onze kanalen kan via: [SoundCloud], [Apple Podcast], [Spotify] of [Stitcher].

Benieuwd hoe wij u kunnen ondersteunen, vraag een gratis adviesgesprek aan.

Meer over dit thema